Bevételnövelés hirdetések nélkül

A vállalkozásod akkor fog növekedni, ha állandóan új ügyfeleket találsz vagy a már meglévő ügyfélkörnek értékesítesz többet. De hogyan találj új ügyfeleket? Inkább tegyél fel egy másik kérdést magadnak: Mennyit foglalkozol új barátok keresésével? Mennyi időt töltesz új üzleti partnerek felkutatásával? Az üzleti kapcsolatépítés, üzletfejlesztés alapjai megvalósult példákkal.

 

Üzletfejlesztés

Az üzletfejlesztés eszköztára mindazon módszereket tartalmazza, amelyek a profitorientált vállalatok növekedését szolgálják. Ilyen eszközök például a marketing, az értékesítés, az információ-menedzsment és az ügyfélszolgálati munka.

  1. Direkt értékesítés
  2. Marketing
  3. Üzleti kapcsolatépítés, üzletfejlesztés

A közvetlen vagy direkt értékesítés

A direkt értékesítés lényege, hogy közvetlenül, közbeiktatott emberek és csatornák nélkül érd el az ügyfelet. Célja az, hogy mérhető reakciót és választ válts ki az ügyfélből, természetesen a terméked vagy szolgáltatásod értékesítése érdekében. Előnye a közvetlenség, hiszen bizalmi kapcsolatot építhetsz ki az ügyfél és a vállalkozásod között. Hátránya, hogy a többi technikához képest korlátozott számú fogyasztót fogsz elérni, ha direkt értékesítesz.

Marketing

A marketingnek rengeteg definíciója van. Egyszerűsítsük le a bejegyzés kedvéért. A marketing azt jelenti, hogy nem te mész az ügyfélhez, hanem “becsalogatod” magadhoz – és ha már vásárolt, akkor visszacsalogatod egy újabb vásárlásra. Előnye, hogy a közösségi média korszakában viszonylag olcsó egyetlen ember elérése, hátránya, hogy bizalmi kapcsolatok kiépítésére önmagában korlátozottan alkalmas. Persze, marketing segítségével elérheted az ügyfelet, majd válthatsz a közvetlen értékesítésre.

Üzletfejlesztés, üzleti kapcsolatok kiépítése

A harmadik legfontosabb terep a vállalkozásod növekedésének elősegítésére az üzleti kapcsolatok folyamatos bővítése. Az üzletfejlesztés lényege az együttműködés keresése olyan partnerekkel, akik segítenek neked újabb piacokat és vásárlókat elérni. Ha megfelelő emberekkel tudsz együtt dolgozni, az növeli a terméked ismertségét és a márkaértéket, aminek végső soron több eladás lesz az eredménye.

Beszéljünk erről részletesebben…

uzleti-kapcsolatok-talalkozo

 

Miért fontos, hogy üzleti kapcsolatokat építs?

Azért, mert nem biztos, hogy közvetlen értékesítéssel vagy marketingeszközökkel el tudod érni a célközönségedet. Lehet, hogy egy óriási cég a konkurenciád és csak kapcsolt termékként tudsz növekedni. Lehet, hogy olyan szektorban tevékenykedsz, ahol a személyes ajánlások fontosabbak, mint a hirdetések.

Össze kell barátkoznod olyan emberekkel, akik elérik a célközönségedet és ki kell építened egy bizalmi alapú, “win-win” üzleti kapcsolatot velük. Az üzleti kapcsolatok kiépítésének másik előnye, hogy mérhetőek. Tudni fogod, hogy honnan érkezett a megrendelés és számszerűsíteni tudod mind az értékét, mind a mennyiségét.

Szerinted melyik a hasznosabb? Felvenni 15 értékesítőt vagy megismerni valakit, akinek van 30 értékesítője és együtt tud dolgozni vele?

Kétségtelenül az utóbbival jársz jobban, hiszen az infrastruktúra már ki van építve. Nem mindegy azonban, hogy kivel üzletelsz.

Milyen a jó üzleti partner?

A jó partnerek megválasztása kulcsfontosságú. Figyelj oda az alábbiakra, ha jó üzleti partnereket szeretnél:

A partnereid legyenek motiváltak. Csak akkor fognak foglalkozni a termékeddel, ha nekik is megéri. Éppen ezért ki kell derítened a motivációjukat. Ki kell találnod, hogy mire van szükségük és cserébe azt kell ajánlanod nekik. Ez lehet egyszerűen pénz, információ vagy prémium hozzáférés a termékedhez. Ingyenes szolgáltatás cserébe azért, hogy egy másik szolgáltatásodat forgalmazzák. Derítsd ki, hogy mivel jártok mindketten a legjobban.

De nem elég, ha a partnereid motiváltak. Nagyon fontos a megbízhatóság és a jó hírnév. Nem kell ecsetelnem, hogy a megbízhatatlan üzleti partner milyen súlyos problémákat fog okozni. Ebben az egy dologban kerüld a kockázatot. Nem éri meg. Megbízhatatlan, rossz hírű emberekkel ne üzletelj.

Szintén fontos, hogy a leendő partnerednek legyenek megfelelő erőforrásai. Az akarat önmagában fontos, de nem elég. Te tudod, hogy mennyi erőforrásra van szükség ahhoz, hogy elérj annyi embert, amivel már nyereséges az üzlet. Tudja ezt biztosítani az új partner? Nem csak a mennyiség, a minőség is fontos.

Találd ki, hogy milyen együttműködési forma lesz a legjobb számodra és keress hozzá partnereket.

villanykorte-otlet

Az üzleti partnerkapcsolatok 4 típusa

Az üzleti világban három típusú partnerkapcsolatot szokás megkülönböztetni.

  1. A terméked értékének növelése
  2. A terméked vagy szolgáltatásod terjesztése
  3. Márkaérték növelése
  4. Értékesítési csatorna

A terméked vagy szolgáltatásod értékének növelése

Fogj egy létező terméket vagy szolgáltatást és találd ki, hogyan tudnád megnövelni az értékét, ha a te termékeddel egészítenék ki. Vagy ennek a fordítottja. Gondolkodj azon, hogy milyen szolgáltatások növelik a te vállalkozásod értékét a vásárlók szemében és beszélj a tulajdonosokkal az ötletedről.

Ha például egészséges ételeket készítő gyorséttermet akarsz indítani és van egy ismerősöd, aki éppen edzőtermet fog nyitni, akkor célszerű egy jó megállapodást tető alá hozni, amelyben ő biztosít számodra az épületben vagy közvetlenül mellette egy helyet, ahol edzés előtt/után lehet egy jót enni. Ő sporttal, te vendéglátással foglalkozol, azonban erősítitek a pozíciótokat a piacon, hiszen az ügyfelek szívesebben mennek olyan edzőterembe, ahol külön járkálás nélkül vehetnek egészséges ételeket.

 

A terméked vagy szolgáltatásod piacának növelése

Keress egy olyan terméket vagy szolgáltatást, amelyiknek a célközönsége egyezik a tieddel.

Példa erre az Index hírportál és az Otthontérkép kapcsolata.

Egy kattintással nézegetheted a legújabb eladó/kiadó ingatlanokat.

 

A terméked/szolgáltatásod márkaértékének növelése

Alakíts ki olyan üzleti partnerséget, ahol a társulás segíti új piacok elérését és új vásárlók elérését a márkád hitelességén, ismertségének növekedésén keresztül.

 

Az elérési csatorna növelése

Ez a típusú üzleti kapcsolat olyan esetekről szól, amelyekben két vállalkozásnak hasonló az ügyfélköre és az egyik vállalkozás bemutatja a másik termékeit/szolgáltatásait a saját célközönségének. A remarketing is ide tartozik.

 

 

Mi a különbség az üzletfejlesztés és az értékesítés között?

A különbség az, hogy az értékesítő a terméked/szolgáltatásod értékesíti, míg az üzletfejlesztés olyan partnerek felkutatásából áll, ahol a partner értékesíti a te terméked/szolgáltatásod.

Az üzletfejlesztés inkább stratégiai, mint operatív megközelítést igényel. A célok általában nagyobbak, mint az értékesítésben. Ilyenek, mint XY forint bevétel elérése vagy a termék fejlesztése, hogy könnyebb legyen értékesíteni. 

Milyen képességekre van szüksége egy üzletfejlesztőnek?

Foglaljuk össze az eddig leírtakat. Egy üzletfejlesztő feladatai közé tartozik az

  • Üzleti teljesítmény növelése
  • Az új üzleti lehetőségek felmérése, keresése
  • Új termék/szolgáltatás bevezetésében segédkezés
  • A jogi és technológiai háttér ismerete
  • Piacelemzés, marketing támogatása

 

 

win-win kapcsolat
A hosszútávú siker titka, hogy mindkét fél elégedett legyen.

 


Ha tetszett a bejegyzés csatlakozz a Facebookon vagy kövesd a Digitális Innováció Instagram oldalát, hogy soha ne maradj le az újabb cikkekről 😉

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel! Szólj hozzá!
  •  
  •  
  •   
  •  

A szerzőről

A cikk szerzője online marketing és IT ismereteinek kombinálásával, egyedi látásmódjával segít vállalkozóknak és szervezeteknek bevételeik növelésében. Nem ismer lehetetlent, szereti a változatos kihívásokat és állandóan új ötletei vannak. Szabadidejében kutyázik, edzeni van vagy a barátnőjével túrázik.

Vélemény, hozzászólás?