Hatékony szöveges hirdetés készítés

Google Ads: Hatékony szöveges hirdetés készítés – Hogyan kell?

A Google Adwords, azaz megújult nevén Google Ads hirdetéseket mindenki ismeri, de mégis azt látom, hogy kevés a jól megírt, hatékony szöveges hirdetés. Nézzük meg most együtt, hogy mitől függ a szöveges hirdetések hatékonysága!

Az online marketing egyik legtöbbet alkalmazott eszköze a PPC hirdetés, ezen belül a Google Ads szöveges hirdetések.

Ha a termékedre simán rákeresnek a keresőben, akkor érdemes néhány jól megírt és elsöprően sikeres szöveges hirdetéssel borsot törnöd a konkurencia orra alá és lenyúlni a keresőben érdeklődő lehetséges ügyfeleket az orruk elől.

Hogyan kerülhet első helyre a hirdetésem a találatok között?

Minél előrébb van a találati listán a hirdetésed, annál többen fognak átkattintani a landing oldaladra, annál magasabb lesz a CTR (átkattintási arány). Ez tiszta sor, de mi kell ehhez? A Google Ad Ranking érték növelése. Ezt az értéket Google algoritmusok határozzák meg és az alábbi faktorok alapján dől el egy adott keresés esetén:

  • A kulcsszó legyen releváns. Azaz, ha a látogató pontosan arra a kulcsszóra keres rá, amire a hirdetésed készült, akkor máris magasabb pontszámot kapsz, mintha csak közelítő kifejezés lenne.
  • A hirdetés szövege és a landing oldal is legyenek relevánsak. A Google algoritmusa figyeli, hogy ne csak a kulcsszó legyen releváns a keresésre, hanem a hirdetés szövege és a weboldal is.
  • Quality Score. Nos, ez egy olyan faktor, ami a hirdetés korábbi teljesítménye alapján minősít, mint az átkattintó látogatóknak a weboldalon eltöltött ideje vagy megjelenítés/kattintás aránya.
  • Bid. Ajánlattétel. A pénz. A pénz fontos. Minél többet tolsz bele, annál nagyobbak az esélyeid. A pénz azonban nem minden. Egy magasabb pontszámokkal rendelkező, de alacsonyabb költségű hirdetés le tud körözni egy magasabb költségkerettel rendelkező, de alacsony pontszámú hirdetést.
Google Ads találati lista
A szöveges hirdetés legyen releváns a keresési kifejezésre.

Ha nem akarod kiszórni a pénzt az ablakon, akkor optimalizáld a szöveges hirdetéseket. Szerencsére ha tovább olvasol, akkor radikális megnő az esélye, hogy ezt jól fogod csinálni és kevesebb anyagi ráfordítással tudsz jobb hirdetéseket készíteni.

A Google Ads szolgáltatás többféle hirdetés típus kezelésére használható (lásd az alábbi képen). Létrehozhatsz adaptív hirdetéseket vagy egyszer hívás típusú hirdetést a szöveges hirdetés mellett.

Új Google Ads hirdetés létrehozása
Google Ads új hirdetés létrehozása

Miből áll egy hatékony szöveges hirdetés?

A Google Ads szöveges hirdetés részei:

Főcím

A főcím a legnagyobb, ezért ide figyelemfelkeltő szöveget kell írnod. Valamit, ami megfogja a hirdetéssel célzott közönséget.

URL

Az URL a landing page címe, ahová a hirdetésre kattintó érkezni fog.

útvonal (opcionális)

Az útvonal a fő URL után írható, nem kötelező elem.

A hirdetés szövege

Ide a hirdetés konkrét szövege jön.

Milyen a hatékony Google Ads szöveges hirdetés?

A hatékony szöveges hirdetésnek van 5 fő jellemzője.

Először is emeld ki, hogy miben különbözöl a konkurenciától! Mutasd meg, hogy miben vagy jobb náluk! Mindenképpen légy különböző a konkurensektől.

A hirdetés legyen releváns arra a kulcsszóra, amire készült. Láthatod az alábbi képen, hogyha én kényelmes fotelt akarok rendelni, mert számomra egy fotelben a kényelem a legfontosabb, akkor erre már néhány cég eleve úgy írta meg a hirdetést.

Google Ads jó szöveges hirdetés példa
Fentről lefelé: Főcím, URL, hirdetés szövege, hirdetés bővítmények, CTA

Fontos, hogy jó oldalra irányítsd a látogatót, mert ha más van a hirdetésben, mint ami a weboldalon várja, az hatalmas csalódás lesz és nulla eredménnyel fizetsz ki rengeteg pénzt. Arra is figyelj, hogy a megadott weboldal címe ne legyen elírva, tehát létező weboldalra irányítsd a látogatókat.

Ha ezek megvannak, akkor írj bele néhány megnyerő feltételt a szövegbe. Ha árérzékeny a látogató, akkor a “kedvező ár” vagy a “Most -40% kedvezmény” jó hívószavak lehetnek. Ehhez – ahogyan az online marketing kezdőknek című bejegyzésemben felhívtam a figyelmet – ismerned kell a célközönséged.

Végül használj Call To Actiont, azaz ösztönözd valamilyen cselekvésre a látogatót. “Hívjon bátran most! Kattints most az akcióért!”

Összefoglalva a hatékony szöveges hirdetés 5 jellemzője

  • Emeld ki, hogy mitől vagy egyedi!
  • Használj Call To Actiont!
  • Írj bele hívogató, megnyerő feltételeket!
  • A hirdetésed releváns legyen a kulcsszóra, amire készül.
  • A hirdetés a megfelelő landing oldalra irányítson.

Extra tippek hatékony szöveges hirdetés készítéséhez

  • Optimalizáld a fejlécet. A főcím számít a legjobban. A legtöbb ember csak a fejlécet olvassa el, szóval legyél biztos benne, hogy kihasználod jól. Minden szó számít.
  • Gondolj a mobilozókra. Mobilra optimalizált weboldalakra küldd a látogatókat. Ha olyan CTA-t ajánlasz, ami kifejezetten jó lehet mobilozóknak, akkor ezt emeld ki.
  • Használj hirdetés bővítményeket! Az üzleted helyszíne vagy a weboldal fontosabb pontjainak mutatása a hirdetés alatt növelik az átkattintási arányt és a hitelességed.
  • Növeld a landing oldal teljesítményét! Legyen minél felhasználóbarátabb, optimalizáltabb a landing oldalad.
    • Legyen releváns, hasznos és egyedi a tartalom
    • Legyél megbízható, elérhető az interneten
    • Legyen könnyű a navigáció
    • Gyorsítsd fel a landing oldal sebességét
    • Tedd a weboldalad mobilbaráttá

Ez már önmagában annyi tipp hatékony szöveges hirdetés készítésére és a meglévő hirdetéseid optimalizálására, hogy megérteném, ha most bezárnád az oldalt és elkezdenéd azonnal alkalmazni a fent írtakat. De tudod mit? Ne tedd! Olvass tovább, megéri!

Adok még 4 azonnal használható tippet, hogy a szöveges hirdetéseid rangsorolása jobb legyen.

4 azonnali módszer a a hirdetések rangsorolásának javítására

Oké, szóval Te is meg akarod célozni azt a bizonyos első helyet? Az itt leírt módszerek nagy része egyszerű változtatásokat jelent, aminek a segítségével megnövelheted a Quality Score-t amennyire csak lehetséges. Ez a faktor komolyan befolyásolja a hirdetéseid megjelenítését.

1. Ajánlj többet!

Tudom, hogy ezt senki nem szereti, főleg amikor vékony a pénztárca, de attól még ez a leggyorsabb rangsorolás javító módszer. Ha megnöveled az ajánlatot, akkor nagyobb az esélye, hogy hamar előrébb kerülsz.

Google Ads ajánlattétel CPC maximum
Ajánlattétel módosítása

Alacsony költségvetés esetén ajánlott a legfontosabb kulcsszavakra emelni az ajánlatot.

2. Készíts specifikusabb hirdetéseket

A fenti képen van erre példa. A “fotelek” kulcsszó mellett készíts olyan kifejezéseket, amikre nagy eséllyel keresnek a látogatók. Ilyen például a “kényelmes fotelek” vagy a “babzsák fotelek” és még specifikusabban a “babzsák fotelek irodába”. Ebben a Google Kulcsszótervező eszköz nagy segítségedre lesz.

Határozd meg a negatív kulcsszavakat, mint például az “ingyen fotel”. Ebből nagy eséllyel nem lesz vásárlás, akkor felesleges megjeleníteni a hirdetést.

3. Használj bővítményeket!

Példa szöveges bővítményre
Hirdetés bővítmények használatával magasabb lesz az átkattintási arány.

Amikor valaki informatika oktatásra keres, akkor lehet, hogy a szövegek mellett a konkrét kurzusok érdeklik. Az is lehet, hogy árérzékeny a látogató. Ilyenkor látja az “Árak” linket és rögtön ott kezdi a böngészést.

4. Használj különböző landing oldalakat a különböző hirdetésekhez!

A Google nem csak a szöveges hirdetés minőségét vizsgálja meg, hanem a landing oldalt is, ahová a hirdetés mutat. Emiatt növelheted a rangsorolási faktort, ha a különböző termékekhez különböző szöveges hirdetés tartozik, amelyek nem a weboldal kezdőlapjára, hanem a specifikus termékre vezetik a látogatót.

Landing oldal készítésére az Unbounce nevű alkalmazást szokták ajánlani, de természetesen a saját weboldalunkon mi magunk is készíthetünk landing oldalt.

Unbounce landing oldal készítés
Landing oldal készítés. Forrás: Unbounce

Remélem, hogy ez a néhány tanács segíteni fog, hogy a jelenlegi szöveges hirdetéseid mindegyike rakétaként törjön előre a találati lista elejére.

Záró gondolatok

A hatékony szöveges hirdetés készítés elengedhetetlen feltétele tehát, hogy releváns legyen mind a kulcsszó, mind a hirdetés szövege. Legyen egyedi és figyelemfelkeltő a hirdetés, illetve a landing oldal kapcsolódjon szorosan a hirdetéshez. Ohh, igen…a mobilbarát felépítésről sem szabad megfeledkezned!

A bejegyzés tippjeinek alkalmazása megnöveli a hirdetéseid megjelenési és átkattintási arányát, ami azt jelenti, hogy ugyanannyi megjelenésből több vásárlód lesz.

Ha további kérdésed van vagy segítségre van szükséged, akkor kattints az alábbi gombra és bátran írj nekem üzenetet!

Kiemelt kép: pxhere.com

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel! Szólj hozzá!
  •  
  •  
  •   
  •  

A szerzőről

A cikk szerzője online marketing és IT ismereteinek kombinálásával, egyedi látásmódjával segít vállalkozóknak és szervezeteknek bevételeik növelésében. Nem ismer lehetetlent, szereti a változatosságot. Szabadidejében kutyákkal játszik, sportol vagy a barátnőjével van.

Vélemény, hozzászólás?