Grafikon

A visszafordulási arány | Hatékony közösségi média menedzsment

Megírsz egy bejegyzést, készítesz egy videót vagy egy fotót, amiből gyanúsan mém lesz. Feltöltöd a közösségi média felületeidre és vársz. Majd jönnek a reakciók, nőnek az aktivitások. A látogatóknak tetszik a tartalom, hozzászólnak, megosztják, kedvelik. Jönnek az eredmények. Vagy mégsem? Mennyire fontos a lájkok száma? És az elérés? Minél több az eredmény, annál sikeresebb vagy. Vagy mégsem? Beszéljünk a visszafordulási arányról!

Ha megkérdezik tőled, hogy miben méred a tartalmaid sikerességét, akkor mit válaszolsz?

“Sok új követőnk van Instagramon.”
“232 ember iratkozott fel a csatornánkra.”
“A látogatók 55,5%-a kattintott rá a bejegyzésem linkjére.”

Persze, ezek nagyon fontos számok. Tökéletesen bemutatják, hogy az adott bejegyzés mennyire hatott az emberekre. Ha viszont a hatékonyság a kérdés, akkor ezek a válaszok már egyáltalán nem megfelelőek.

A követők számát nagyon egyszerű növelni:
Drága ruhákkal, jó csajokkal, állatokkal és gyerekekkel be lehet gyűjteni a lájkokat, boldog-boldogtalannak tetszeni fognak a posztjaid…de minek?

Az első dolog, amit sokan mérnek, hogy egy bejegyzés után mekkora az átkattintási arány a weboldalra. Az átkattintási arány mellett érdemes figyelni a visszafordulási arányra is.

Mi az a visszafordulási arány?

A visszafordulási arány megmutatja, hogy a látogatók hány százaléka nézett meg csak egyetlen oldalt az egész weboldalon. Szóval valaki rákattint a linkre, amit posztoltál, megérkezik az oldaladra vagy a blogodra és ezután kilép anélkül, hogy bármilyen más tartalmat megnézett volna.

A legjobb esetben a látogatókat szeretnénk, ha nem lépnének ki, csak miután megtörtént a konverzió. A konverzió gyakorlatilag minden cél, interakció, amelyet szeretnénk, ha az oldalunkra látogatók megtennének. (Vásároljanak, töltsenek le valamit, iratkozzanak fel hírlevélre stb.)

Figyelj a visszafordulási arányra azoknál a felhasználóknál, akik a közösségi médiából érkeznek. Vesd össze ezeket a közvetlenül, a Google keresőjéből érkező látogatók visszafordulási arányával. Ha a közösségi médiából érkezők visszafordulási aránya alacsonyabb, mint a közvetlen forgalomból érkező látogatóké, akkor a bejegyzéseid a megfelelő célszemélyeket érték el és olyan forgalmat szerzel a weboldalnak, amely értékes.

A visszafordulási arányt egyébként a Google analytics segítségével nagyon egyszerűen lehet követni.

 

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel! Szólj hozzá!
  •  
  •  
  •   
  •  

A szerzőről

A cikk szerzője online marketing és IT ismereteinek kombinálásával, egyedi látásmódjával segít vállalkozóknak és szervezeteknek bevételeik növelésében. Nem ismer lehetetlent, szereti a változatosságot. Szabadidejében kutyákkal játszik, sportol vagy a barátnőjével van.

Vélemény, hozzászólás?