facebook értesítések meme angolul

Számít-e a hozzászólások száma? | Hatékony közösségi média menedzsment

A közösségi médiában a hozzászólások számából viszonylag könnyen meg lehet határozni, hogy az embereket mennyire érdekli az adott tartalom. Hozzászólnak a bejegyzéshez? Sok komment érkezik a videódhoz? Mit jelent ez valójában? Mitől függ, hogy mennyien szólnak hozzá a bejegyzésedhez? Itt a második rész!

Mitől függ a hozzászólások száma?

A hozzászólások száma függ a témától, a felülettől, amelyen posztolták a tartalmat és még attól is, hogy hány követője van a profilodnak/oldaladnak. Új közösség építésekor azt mondják, hogy az elején ne várj komoly reakciókat a posztjaidra, kivéve a megosztó vagy a szórakoztató tartalmakat.

Ha egy bejegyzésre sok új hozzászólás érkezett, az még nem jelent önmagában semmit. Légy türelmes, hiszen a hozzászólások hatékonysága sok szemponttól függ.

Az egyik szempont, hogy a hozzászólók vajon megnyitották-e a valódi tartalmat vagy esetleg megakadtak a címnél és erre reagáltak? Utóbbi nyilván kevésbé hatékony, hiszen pont az a cél egy bejegyzéssel, hogy megnyissák a linket (legyen konverzió).

hozzaszolasok-facebook

Miért jó, ha hozzászólnak a videómhoz / blogbejegyzésemhez / cikkemhez?

Oké, joggal teszed fel a kérdést: “De ha én csak egy képet osztottam meg és arra érkezett sok hozzászólás?” Mondjuk egy “Jelöld be azt a haverodat, akivel elmennél most sörözni” mémet posztoltál. Ezekkel a tartalmakkal könnyebben fogsz interakciókat kiváltani, de ne várj tőle komoly hasznot. Számodra az egyetlen értelme ezeknek a posztoknak, hogy a hozzászólók hírfolyamában nagyobb eséllyel fog megjelenni a linket, videót, cikket tartalmazó bejegyzésed.

Mi számít igazán?

Mi számít valójában? Az számít, hogy a hozzászólók közül mennyien kattintottak a tartalomra. A konverziós arány, ahogyan az előző részben írtam. Ez sokkal fontosabb mérőszám, mint a hozzászólások száma.

Miért foglalkozz mégis a hozzászólásokkal?

Azért, mert ebből kapsz visszajelzéseket a munkádról. Ne feledd: Ha nincsenek hozzászólások, az nem feltétlenül probléma. Függ a témától is a hozzászólások száma. Ha viszont kapsz visszajelzéseket, akkor mindig olvasd el őket és reagálj megfelelően. A hozzászólásokban gyakoriak a hibás adatokra, elírásokra vagy egyszerűen csak téves információkra, elégtelen szolgáltatásra vagy termékre figyelmeztető felhasználók.

 

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel! Szólj hozzá!
  •  
  •  
  •   
  •  

A szerzőről

A cikk szerzője online marketing és IT ismereteinek kombinálásával, egyedi látásmódjával segít vállalkozóknak és szervezeteknek bevételeik növelésében. Nem ismer lehetetlent, szereti a változatosságot. Szabadidejében kutyákkal játszik, sportol vagy a barátnőjével van.

Vélemény, hozzászólás?