közösségi média ikonok okostelefonon

Mit gondolnak a vállalkozásomról? | Hatékony közösségi média menedzsment.

Te is biztosan észrevetted már, hogy a közösségi média egy kicsit másként működik, mint az offline közösségi élet. Vannak olyan márkák, témák, nézőpontok, termékek amelyek online tabunak számítanak, míg személyesen foglalkozol vele. S van az ellenkezője, amikor online szeretünk és támogatunk valamit, amivel a mindennapokban egyáltalán nem törődünk. De mi a helyzet veled és a márkáddal? Mennyire szeretik a márkádat az emberek?

Hogyan derítsd ki, hogy mit gondolnak rólad az interneten?

Mindenki tudja, hogy időbe, pénzbe és energiába telik felépíteni egy jó hírű vállalkozást. Ezt a jó hírnevet azonban rossz kommunikációval alig néhány óra alatt tönkre lehet tenni. A negativitás futótűzként terjed egy olyan platformon, amelyik 0-24-ben működik. Minden online tartalom hat arra, ahogyan az emberek gondolnak a vállalkozásodra. Most mutatok néhány módszert arra, hogy megtudd, mit gondolnak rólad az interneten.

Figyeld a felületeiden a hozzászólásokat.

Egy nagyon kézenfekvő tanács, azonban meglepően sokan egyszerűen nem reagálnak semmilyen hozzászólásra, ami a tartalmaikra érkezik. Olvasd el a hozzászólásokat és reagálj is rájuk!

Mi történik, ha valaki negatív kritikát ír? Fogadd pozitívan és nyitottan a kritikát, ne etesd a trollokat és viselkedj úgy, ahogyan személyesen is viselkednél az ügyfelekkel. Ha probléma vagy kritika merül fel, ne személyeskedj, ne állj le vitatkozni. Az a legjobb, ha rögtön a megoldás irányába tereled a helyzetet. Ezzel azt a benyomást kelted, hogy valóban érdekel az ügyfél és messze felnőttebb hozzáállás, mint a saját igazadat bizonyítani mindenáron. (Másrészt hamar kiderül, ha valaki csak trollkodni akart valaki, őt ugyanis nem érdekli a felajánlott megoldás.)

Reagálj arra, ha tagelnek egy másik oldalon vagy felületen.

Az üzleti oldalakat bárki, bárhol megjelölheti. Ezt a vállalkozók, de még a közösségi média menedzserek jelentős része sem képes kezelni. Azt tapasztalom, hogy sokszor egy LIKE gombnyomással elintézik vagy egyszerűen átfutnak rajtuk.

Ha látom, hogy az adott vállalkozás reagál is a bejegyzésemre az számomra azt jelenti, hogy törődik az ügyfelekkel és nem csak számok vagyunk a szemében. Hitelesebb, hiszen le meri írni a válaszát úgy, hogy mindenki láthatja. ( Ez főleg a kritikák esetén fontos.)

facebook-tag-company-ibm
Bárkit megjelölhetsz bejegyzésben.

Keress rá saját magadra!

Ennél kézenfekvőbb tanácsot nem is adhatnék. Vállalkozóként mindenképpen keress rá a márkádra néha és nézd meg a vezető találatokat. Ideális esetben a weboldalad van első helyen vagy egy olyan oldal, ahonnan sok megrendelésed érkezik. Ha mégsem, akkor foglalkozz egy kicsit a keresőoptimalizálással. Ha pedig egyenesen egy negatív hangvételú cikk jelenik meg első helyen, akkor komolyan foglalkoznod kell a hírneveddel.

Automatizáld a hírnév figyelést!

Az IFTTT egy remek alkalmazás platform. Egy rendszer igazából, de most komolyan, nagyon jó! A rövidítése magyarul annyit jelent, hogy “Ha EZ van, akkor AZ történjen”. Nos, az online hírnév figyelése érdekében állítsd be rajta, hogy amikor megemlítik a vállalkozás/termék/szolgáltatás nevét a fontos RSS feedekben, akkor kapj róla egy emailt. Erre egyébként a Google is beállítható. A Google Értesítő beállítása is nagyon egyszerű. Válaszd ki azokat a kulcsszavakat, amelyek jellemzőek a vállalkozásodra (Ajánlott: cégnév, termékek neve, kapcsolódó kifejezések) és emailt kapsz róla, ha megemlítenek.

ifttt-kulcsszo-figyeles-rss-to-email

Érdekesség haladóknak: Mit gondolnak rólam Twitteren?

Oké, ez a funkció a cikk írásakor kissé haladóbb technikának számít, azonban egy ilyen funkció beállítása néhány éven belül már a mindennapok része lesz. Szóval miért ne kezdenél akár most megismerni egy ilyen rendszert? Szintén az IFTTT platformon belül beállíthatod a mateverse gépi tanuló algoritmusát arra, hogy figyelje a Twittert és megállapítsa, hogy milyen kontextusban beszélnek a vállalkozásodról a Twitteren. Sajnos Magyarországon a Twitter nem túl elterjedt dolog, azonban érdemes kipróbálni a funkciót.

machine-learning-egyszeruen

A hírneved szemmel tartása napiszintű feladat. Mindig figyelj oda, amikor egy alkalmazottadról, a vállalkozásodról vagy a termékedről negatív tartalom jelenik meg és reagálj gyorsan. A negatív tartalom nem fog eltűnni, de egy okos, átgondolt válasszal és jó kommunikációval elveheted az élét.

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel! Szólj hozzá!
  •  
  •  
  •   
  •  

A szerzőről

A cikk szerzője online marketing és IT ismereteinek kombinálásával, egyedi látásmódjával segít vállalkozóknak és szervezeteknek bevételeik növelésében. Nem ismer lehetetlent, szereti a változatosságot. Szabadidejében kutyákkal játszik, sportol vagy a barátnőjével van.

Vélemény, hozzászólás?