instagram-mobil

Az Instagram marketing 10+1 alapszabálya – Útmutató kezdőknek

A szolgáltatásaid és a termékeid bemutatására rengeteg közösségi médiafelület áll rendelkezésedre. Mitől különbözik az Instagram más közösségi oldalaktól? Mire használd és mire ne használd az Instagramot? Instagram marketing útmutató kezdőknek.

Ha céges Instagram indításán gondolkozol, akkor ez a bejegyzés hatalmas segítség lesz, hogy stabil alapokra építsd a céged Instagram jelenlétét. 

Az Instagram előnyei és hátrányai

Az Instagram egy közösségi képmegosztó alkalmazás, amely fotók és videók megosztására szolgál okostelefonon.

Amikor kiposztolsz egy képet, akkor az megjelenik a profilodon vagy az Instagram Stories felületen. Azok akik követnek téged ezt látni fogják. Igen, ez ennyire egyszerű.

Az egész platform a vizuális ingerekre épít. A felhasználók könnyedén és gyorsan megnézhetik azoknak az embereknek és márkáknak a tartalmait, akiket követnek.

Az Instagram előnyei

  • Könnyebb feltűnőnek lenni, mint más platformokon
  • Könnyebb elérni a fiatalokat
  • Kiváló márkaépítésre
  • A Youtube után itt a leghatékonyabb az influencer marketing
  • Egyszerű az Instagram üzleti oldal készítése
  • Jó képekkel és videókkal te leszel a nyerő

Az Instagram hátrányai

  • Ha nincs ütős fotód vagy videód, akkor eltűnsz a tömegben
  • Legalább napi 1 posztot ki kell tenned, hogy ne tűnj el a feedben
  • Nem közvetlen eladásra való. Tolakodó és kontraproduktív konkrét termékvásárlásra buzdítani.

Az Instagram platform márkaépítésre, a terméked vagy szolgáltatásod bemutatására és népszerűsítésére kiváló marketing eszköz.

Adj információkat a felhasználóknak, nyújts nekik valamit ingyen, kápráztasd el őket belsős sztorikkal és – iparágtól függően – jó képekkel.

Mi a helyzet a számokkal? Instagram statisztikák

Az Instagram marketing fontos kérdése, hogy megéri Instagramon hirdetni vagy sem? Egyértelműen igen a válasz erre. Miért?

Nézzük meg az Instagram statisztikákat:

  • 1 milliárd felhasználó
  • 500 millió aktív felhasználó, akik naponta használják az Instagramot
  • Az Instagram felhasználók 30%-a magas jövedelmi kategóriába tartozik.
  • Az internet felhasználók több,mint 20%-ának van Instagram fiókja
  • A legtöbb követővel rendelkező Instagram felhasználó (2018/08): Cristiano Ronaldo
  • A cégek 10x akkora elérést tapasztalnak Instagramon, mint a Facebookon
  • 400 millió felhasználó nézi meg az Instagram sztorikat naponta
  • A felhasználók 30%-a mondta, hogy már vásárolt olyan terméket, amit Instagramon látott először

A számok elég meggyőzőek ahhoz, hogy belevágj. Egy kérdés maradt: Hogyan érheted el ennyi ember között azokat, akik a célközönséged jelentik? Egy jó Instagram profil létrehozása kulcsfontosságú.

instagram-main

Milyen a jó Instagram profil?

Az Instagram fiókod profilképének, a nevének, a posztok színhasználatának és a képek témájának passzolnia kell az üzenetedhez. Meg kell nyerned a felhasználókat releváns tartalommal.

Használj olyan hashtageket és kulcsszavakat, amelyekre a célcsoportod keres az Instagramon. Az adatlapot mindig érdemes az adott kampány segítésére változtatnod, alakítanod.

Ha szeretnél többet tudni a hatékony Instagram marketingről, akkor olvasd el ezt 10 alapszabályt.

Hatékony Instagram marketing kezdőknek – Alapszabályok

1. Kezd az alapokkal!

  • Tudd, hogy mi a célod. Tisztában kell lenned vele, hogy milyen témában szeretnél posztolni.
  • Tudnod kell, hogy milyen típusú embereknek szeretnél tartalmat készíteni. Ismerned kell azokat az embereket és jellemzőiket, akiket el akarsz érni.
  • Legyen meggyőző a profilod. A profilod legyen hiteles és egyedi. Ha autóalkatrészekkel foglalkozol a profilodon, akkor ne legyenek a képek között fotók a reggelidről.
  • Posztolj minőségi tartalmakat legalább naponta egyszer. Az Instagram felhasználók sok profilt követnek. Több százat. Ha azt akarod, hogy emlékezzenek rád, akkor rendszeresen meg kell mutatnod magad.
  • Ne térj el a célodtól. Ha eszedbe jutott valami menő dolog, ami nem kapcsolódik a profilodhoz, akkor inkább indíts egy új profilt. Ne a jelenlegi profilon kezd el népszerűsíteni.
  • Használj kapcsolódó hashtageket. Használj a bejegyzéshez passzoló hashtageket. Kerüld el a lájkvadász #like4like és társait.

Az alábbi képek látható Instagram profil alig a fényképezés előtt néhány perccel készült. Jól látható, hogy a létrehozó odafigyelt rá, hogy az Instagram oldalon néhány szín domináljon. (Forrás)

 A hitelesség az Instagram marketing része

2. Értsd meg a célközönséged

Nehéz lesz úgy hatékony bejegyzéseket készíteni, ha nem érted a célközönséged vágyait. Az Instagram marketing legfontosabb célja, hogy minél több olyan embert érj el, akik számára érdekes lehet a szolgáltatásod vagy szívesen vásárolnák meg a terméked.

A célközönséged jelenleg is éppen a mobilját görgeti, azonban több tucatnyi képet és videót ér el naponta, ezért neked ki kell tűnnöd a többiek közül.

Figyelj rá, hogy a tartalmad hiteles és egységes legyen. Azok az emberek, akiket edzéstippek érdekelnek abszolút nem akarnak azzal foglalkozni, hogy hol töltötted a hétvégét.

Válassz ki egy filtert, egy egységes hátteret vagy valami ismertetőjegyet, ami az összes fotódon szerepel. Ezzel tudod a legjobban biztosítani, hogy az emberek emlékezzenek rád.

Néha azért kitehetsz 1-2 személyes sztorit, de ne vidd túlzásba. Ha nem személyes Instagram profilod van, akkor nem rólad kell szólnia.

3. Készíts megnyerő bemutatkozást, fotókat és

Minden egyes közösségi platform különböző típusú embereket vonz. Az Instagram és a Pinterest kifejezetten jó olyan bloggereknek, akik a divat, utazás, lakásdekoráció, kertészet, ételek vagy fotózás területen működnek.

Írd le, hogy mi a célod a blogoddal, kiknek írod és miért. Elég lesz rá 1-2 mondat.

Ne felejtsd el az Instagram bio-ban elhelyezni egy linket az oldaladra.

Instagram marketing üzleti profil személyi edző
Példa üzleti Instagram profilra.
David London

4. Indíts Live videókat!

Az Instagram Live videók kifejezetten vonzzák az embereket. Amikor egy eseményen vagy, esetleg egy új terméket akarsz bemutatni, akkor a Live videók segítenek sokkal több embert elérni.

5. Építs kapcsolatokat más Instagram felhasználókkal

Amikor már elégedett vagy a profilod megjelenésével és van pár bejegyzésed, akkor ideje kapcsolatokat építeni.

Én azt ajánlom, hogy kezdj el barátkozni olyanokkal, akik hozzád hasonló területen működnek. Kövesd őket, írj hozzászólást.

Egyrészt, a nálad kisebbek szívesen fognak visszakövetni. Másrészt a hozzászólásaidat a nagyobb fiókok követői is látni fogják és ha érdekes, akkor át fognak kattintani rád.

5 gyors tipp Instagram kapcsolatépítéshez:

  1. Ne csak egy képet lájkolj. Minimum három fotót kedvelj, különben nem fogsz kitűnni azok közül, akik az utolsó 1 fényképet kedvelték.
  2. A hozzászólás mindig jobb, mint a lájk. Legalább egy hozzászólást írj.
  3. Kerüld el az egyszerű hozzászólásokat, mint a “jó kép!”. Ez átlátszó és ráadásul sok bot ír ilyeneket követőkért cserébe. Ha látsz egy képet Párizsról, akkor írd ezt például: “Hű, egyszer én is el akarok jutni ide. Mi volt a legjobb élményed Párizsban?”
  4. Kérdezz. Tegyél fel kérdéseket. A másik fél látni fogja, hogy érdeklődsz. Ezenkívül válaszolni fog, ami növeli a hozzászólások számát a bejegyzése alatt. Ettől többet fogják látni és ezért többen fogják látni, hogy Te kérdeztél. Többen fognak átkattintani.
  5. Használd a Facebook közösségeket, hogy promótáld az Instagram profilod és a blogod. Vannak kifejezetten Instagram marketing céljából készült Facebook csoportok. Posztold a profilod, majd írj egy néhány mondatos bemutatkozást arról, hogy ki vagy és mit csinálsz. További módja a Facebook közösségekben promotálásnak, ha az adott témában teszel ki egy fotót, amelyikre vízjelként felteszed az Instagram profilod nevét.

6. Branding, azaz márkaépítés az Instagram segítségével

Mivel az Instagram a vizuális tartalmakra készült, ezért kiváló márkaépítésre. Nagyon hatásos, ha minden bejegyzésed emlékeztet a márkádra. A színek, a betűtípus, a filterek…

Instagram marketing profil
Ilyen egy gondosan megtervezett Instagram profil. Julie Solomon

7. Használd a hashtageket

A hashtagek használata az Instagramon a legjobb módszer arra, hogy megtaláljanak és kapcsolatokat tudj építeni. A hashtagek mutatják meg, hogy miről szól a tartalmad. Mik az Instagram hashtag használat szabályait?

  1. A hosszabb hashtagek hatásosabbak.
  2. Maximum 11 hashtaget használj egy bejegyzésben
  3. A hashtag kapcsolódjon a témához

8. Influencer marketing az Instagramon.

Mi az influencer marketing ? A terméked/szolgáltatásod egy influencer promotálja a saját oldalán.

Mi van, ha azt mondom, hogy gondolkodj másként? Legyél egyszerre influencer és legyenek neked is influencereid!

Hirdesd más márkák termékeit a te oldaladon, amiből pénzt kereshetsz. Emellett a te termékeidet is hirdesse más influencer az oldalán.

Itt egy példa influencer marketingre.

9. Használd az Instagramot piackutatásra

Keress rá hashtagekre, felhasználókra és influencerekre az iparágadból.

Az első találat általában a legnépszerűbb hashtag és a legaktívabb felhasználó. Térképezd fel őket. Nézd meg, hogy milyen tartalmak szerepelnek és milyen további hashtageket használnak. Milyen más Instagram profilokat követnek és kik követik őket?

10. Hogyan növeld az Instagram követőid számát?

Neil Patel infografikája szerint (ezen mutatja be, hogyan szerezte meg az első 1000 követőjét) így tudod növelni az Instagram követőid számát:

  • Legyen legalább 7 bejegyzésed, mielőtt elkezded hirdetni az Instagram profilod
  • Kapcsold össze az Instagram és a Facebook profilodat, hogy több embert tudj elérni
  • Jelölj meg más @felhasználókat a bejegyzéseidben.
  • Vasárnap nagyobb az Instagram elérése
  • Az életstílus és a személyes fotók növelik a népszerűséged

Az utolsó pont nem egyértelmű. Szerintem itt arra céloz, hogyha személyi edző vagy, akkor tegyél közzé bejegyzéseket arról, hogy szabadidődben mivel foglalkozol (lásd az alábbi képen a hölgyet). Ha autószalonod van, akkor a bejegyzések jelentős része autókról szóljon, s mellé például mehet pár fotó a családdal…ahogy utaztok. Autóval.

Szakmai profil, megfelelően adagolt személyes fotókkal. Forrás: The Fit marketer

+1 Instagram tipp

Nagyon sokszor látom, hogy kisebb márkák próbálnak saját hashtaget létrehozni. Ez azonban nem működik. Ha nincs több tízezres elkötelezett rajongótáborod, akkor maradj a szokásos hashtageknél.

Instagram marketing alapszabályok összefoglalása

Összegezve az Instagram egy nagyon jó közösségi platform, amivel kitűnően tudod támogatni a marketing kampányaidat. Könnyű elérni a jobb anyagi helyzetű fiatalokat, akik a vizuális tartalmakat keresik.

Egy mondatban:

Az Instagram marketing alapszabálya egy mondatban:
Készíts megnyerő fotókat, barátkozz és használj releváns hashtageket.

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel! Szólj hozzá!
  •  
  •  
  •   
  •  

A szerzőről

A cikk szerzője online marketing és IT ismereteinek kombinálásával, egyedi látásmódjával segít vállalkozóknak és szervezeteknek bevételeik növelésében. Nem ismer lehetetlent, szereti a változatos kihívásokat és állandóan új ötletei vannak. Szabadidejében kutyázik, edzeni van vagy a barátnőjével túrázik.

Vélemény, hozzászólás?