Felugró ablakok és keresőoptimalizálás

A felugró ablakok (pop up) nagyon elterjedtek az utóbbi időben. Onlinemarketing szempontból egy éppen lelépni készülő látogatót vehetünk rá a vásárlásra, ha felajánlunk neki egy nagyobb kedvezményt. 

Kétségtelen, hogy ez is egy a marketing eszköztárból. A webáruház üzleti modelljétől függ, hogy alapból nyújt kedvezményt és ezzel mindenkit elér vagy a felugró ablakokban érvényesíthető kedvezményt tartja célravezetőnek.

Másokban felmerül a kérdés, hogyha nem akarnak kilépni és egyből vásárolnak, akkor a drágább összeget kell fizetniük a termékért? Ez sokakból visszatetszést válthat ki.

Érdemes tesztelni mindkét verziót és megnézni, hogy a mi iparágunkban vásárlók hogyan reagálnak a felugró ablakokra.

Ugorjunk az algoritmus változásra

A Google a hivatalos blogján keresztül jelentett be néhány változtatást a kereső algoritmusával kapcsolatban. Érdemes néhány szót ejtenem erről, mert ezek a változtatások hasznosak.

Az egyik változtatás, hogy megszűnik a mobilbarát weboldalak előre sorolása. A jelenlegi weboldalak 85%-a már mobilbarát, ezért nincs értelme mesterségesen hátra sorolni azokat, amelyek nem azok. Mivel az internetezők nagy része mobilról netezik, ezért a nem mobilbarát oldalakat úgysem fogják látogatni, illetve hamar kilépnek, ami majd automatikusan hátra sorolja őket.

A másik változtatás az algoritmusban történik. 2017. Január 10-től a Google bünteti azokat a weboldalakat, amelyek mobilos nézetben popup ablakokat tolnak a látogatók elé. Őszintén…ez egy jó hír.

“This can frustrate users because they are unable to easily access the content that they were expecting when they tapped on the search result.”

Ezek a felugró ablakok zavarják a látogatókat akik nem azt a tartalmát látják majd, ami miatt kattintottak a keresében. Teljesen jó ötletnek tartom, hogy a Google ezeket a tartalmakat vissza akarja sorolni.

A marketing szempontból Magyarországon nagy népszerűségnek örvendő felugró ablakok most hátrányba kerülnek, de én még olyan embert nem láttam, akit ne idegesítenének ezek az elénk tolakodó ablakok.

A blogon egyébként hivatalos példák is akadnak illusztrációval kiegészítve. Büntetés jár a

  • Nagy felugró ablakokért, amelyek kitakarják a tartalmat, akár az oldal betöltésekor, akár görgetéskor jelenik meg.
  • Olyan ablakok, amelyek alkalmazások letöltésére bíztatnak és a látogatónak ki kell lépnie hozzá a böngészésből.
  • Olyan esetek, amikor a felugró ablak miatt le kell görgetni a weboldalon a tartalomért.

google-buntetes-2017-felugro-ablakok

Alaposak a Google-nél és konkrét illusztrációkkal mutatják be azokat a módszereket, amelyek nem érint a büntetés.

Capture2

  • Törvényi kötelezettség miatt megjelenő felugró ablakok (Cookie, 18+ választási lehetőség)
  • Olyan popup ablakok, amelyek nagyon kicsit helyet foglalnak el a képernyőn és nem zavarnak a böngészésben.

Az új szabályozás a reszponzív weboldalak fejlesztőinek nyújt majd plusz feladatot és a felhasználói élményt hivatott erősíteni.

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel! Szólj hozzá!
  •  
  •  
  •   
  •  

A szerzőről

A cikk szerzője online marketing és IT ismereteinek kombinálásával, egyedi látásmódjával segít vállalkozóknak és szervezeteknek bevételeik növelésében. Nem ismer lehetetlent, szereti a változatos kihívásokat és állandóan új ötletei vannak. Szabadidejében kutyázik, edzeni van vagy a barátnőjével túrázik.

Vélemény, hozzászólás?