Üzleti tárgyalás kézfogás

Milyen az ideális üzleti partner?

Szinte minden vállalkozás képes növelni a forgalmát és a bevételeit úgy, hogy másokkal köt – gyümölcsöző – üzleti megállapodásokat és az indirekt forgalomból szerez bevételt. De ahhoz, hogy ezek a megállapodások mindkét fél számára előnyösek legyenek és a végén ne te húzd a rövidebbet – ne feledd, nem mindenki játszik tisztességesen – érdemes átgondolnod, hogy milyen az ideális üzleti partner számodra.

Összegyűjtöttem az ideális üzleti partner legfontosabb tulajdonságait. Sok bosszúságot megspórolhatsz, ha ezekre odafigyelsz.

Az ideális üzleti partner

Kiszolgálja a célközönséged, de nem konkurens

Olyan terméket/szolgáltatást árul, amire a célközönségednek szüksége van, de nem ugyanazt, amit te adsz nekik.
Nem jut eszedbe erre jó példa? Szinten mindenki számára hasznos példa a Facebook integráció a szolgáltatásában.

Itt egy offline példa: Ketchupot árulsz? A boltok polcain már ott a terméked, de mi a helyzet a street food árusokkal? Miért nem kötsz velük külön megállapodást? Tedd kis dobozokba a ketchupot, márkázd a tetejét és mehet a sültkrumpli mellé. (Ismerős ez a gyorséttermekből, igaz?)

Sok felhasználóval rendelkezik

Az ideális üzleti partner sok embert ér el a célközönségedben. Mit jelent ez pofonegyszerűen?

Több elérés —> Több vásárló —> $$$

Ennyi.

Megfelelő számodra az etikai és üzleti kulturája

A jó hírnévnél csak egy dolog ismertebb: A rossz hírnév.

Ugye nem szeretnél veszteséges lenni azért, mert kapcsolódó termékként/szolgáltatásként a te hírneved is csorbul az egyik partnered nem megfelelő hozzáállása miatt?

Mindig ellenőrizd le a partnereket, hogy valóban azt nyújtják-e a vásárlóknak, amit ígérnek.

Vágyik arra az előnyre, amit te biztosítasz neki

Legalább annyira szüksége van neki az általad nyújtott előnyökre, mint neked az ő általa nyújtottakra. Win-win kapcsolatra kell törekedned. Kerüld el az egyoldalú függőségeket!

Soha nem fogja a terméked/szolgáltatod lemásolni.

Komoly üzleti kockázatot jelent együtt dolgozni egy partnerrel, aki hónapok múlva bejelenti, hogy köszöni szépen, már nélküled is megoldja a termék/szolgáltatás előállítását. Védekezz jogi úton ez ellen (szerződésbontás után X ideig nem gyárthat a tieddel egyező terméket, nem vezethet be a tieddel egyező szolgáltatást) vagy keress olyan partnert, akinek nem éri meg “lenyúlni” a terméked.

Igen, tudom, hogy ez mind jól hangzik. De hol találhatsz ilyen partnereket? Egyáltalán, hol keress üzleti partnereket?

Hol találhatsz üzleti partnereket?

Család, közeli barátok

A családi, közeli barátokkal való üzleti kapcsolat előnye, hogy őket már évek óta ismered. Én nem hiszek abban, hogy a jó barátok a pénz miatt átverik egymást. Akkor ott az egyik fél nem ismerte elég jól a másikat és vakon bízott benne. Üzletben ilyet nem csinálunk.

Közösségi oldalak

Elsősorban a LinkedIn, amely alkalmas lehet erre, de néhány hete találtam rá a Shapr.co szolgáltatására, ami ígéretesnek tűnik.

Meetupok, rendezvények, események

Igazából jársz mindig nyitott szemmel és keresd a lehetőségeket. Ne félj megkérdezni az embereket, hogy mivel foglalkoznak és ha szükséges, akkor írd fel magadnak egy jegyzetfüzetbe.

Mentsd el ezt az oldalt és ellenőrizd újra a listát, mielőtt valakivel üzleti kapcsolatba lépsz.
Szerinted milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy jó üzleti partnernek? Írd meg nekem hozzászólásban!

Ha tetszett a bejegyzés kövess a Facebookon!

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel! Szólj hozzá!
  •  
  •  
  •   
  •  

A szerzőről

A cikk szerzője online marketing és IT ismereteinek kombinálásával, egyedi látásmódjával segít vállalkozóknak és szervezeteknek bevételeik növelésében. Nem ismer lehetetlent, szereti a változatos kihívásokat és állandóan új ötletei vannak. Szabadidejében kutyázik, edzeni van vagy a barátnőjével túrázik.

Vélemény, hozzászólás?