Webáruház indítás költségei

Webáruház indítás költségei – Webáruház indítás segítség IV.

A webáruház indítás költségei több tételt jelentenek, amelyek összeadva adják a végső árajánlatban szereplő összeget. Mik ezek a tételek? Mennyibe kerül egy webáruház elkészítése? Beszéljünk a pénzről!

Webáruházat indítani nem ingyenes és sokszor nem is olcsó, azonban egy fizikai üzletnél még mindig nagyságrendekkel kisebb befektetés és gyorsabb a megtérülése is. Én a legjobb kombónak a fizikai üzlet kombinálását tartom webáruházzal, de ne térjünk el a tárgytól.

Milyen költségek merülnek fel webáruház indításakor?

A webáruház fejlesztő, programozó költsége

A webáruház indítás költségét a legjobban a webáruház típusa befolyásolja.

Egyedi fejlesztésű webáruházat szeretnél vagy bérelhető, előre elkészített webáruházat?

A bérelhető webáruház indítás költségei alacsonyabbak, viszont nehezebb őket testreszabni. A teljesen egyedi webáruház indítás költsége magasabb, azonban teljesen olyan lesz, amilyet te akarsz.

Bérelhető webáruház már havi 5-10 ezer forinttól van a piacon. Az egyedi fejlesztésű webáruházak 99 ezer forintnál kezdődnek.

Én azért hozzáteszem, hogy a 99.000 forintos webáruház egy webshopmotor személyre szabása. Egy előre elkészített váz, aminek a megjelenését a vállalkozásodra szabják. Minimális értékesítésre, “szárnypróbálgatásra” megfelelő, lásd az alábbi képen.

Sablon webáruház hátránya. A menüpontok közötti üres részek zavaróak.

Én ilyen esetben is inkább a 300-600 ezer forint közötti kategóriában gondolkodnék. Ha beindul az üzlet, akkor az alap webáruház sablont is bővítened kell különböző funkciókkal.

Az egyedi fejlesztésű webáruház előnye, hogy minden úgy készül, ahogyan te szeretnéd. Az egyedi fejlesztésű webáruház biztonságosabb, mint a nyílt forráskódú webshopmotorok személyre szabása. Hátránya, hogy az ára ennek megfelelően magasabb.

Mennyibe kerül a teljesen egyedi fejlesztésű webáruház elkészítése?

Ennek az ára széles skálán változik. A fő tételt a programozók óradíja teszi ki, ami nagyon sok dologtól függ.

Például két hónappal ezelőtt kértem legalább 21 árajánlatot egy webáruház rendszer fejlesztésére, amihez már elkészítettem mindent a forráskódon kívül. Nagyon sok funkcióval rendelkező webáruházról van szó. Egyedi termékjellemzők, képfeltöltési és szerkesztési lehetőséggel. Több termék, amelyeknek különböző online szerkesztőkre volt szükségük. Teljesen automatizált rendelési folyamattal, egyedi grafikai megjelenéssel.

Egy szépen dokumentált funkciólistát is adtam az árajánlatkérés mellé, illetve megválaszoltam a lehető legtöbb kérdést, ami ilyenkor fel szokott merülni. (Ezért érdemes egy hozzáértő tanácsát kérni, ha lehetséges – önreklám vége. )

Szerencsére ennek köszönhetően nem futottam 3-5 felesleges kört, azonnal tudtak költségbecslést végezni. Fontos, hogy teljesen egyedi fejlesztés esetén nincs pontos összeg. Aki pontos összeggel dolgozik az vagy már beleszámolta a változások költségét vagy a minőség rovására spórolni fog a fejlesztésen, amikor látszik, hogy elcsúszott a munka.

Szóval az árajánlatok a következő sávban mozogtak:

Bruttó 2 millió forinttól 9,5 millió forintig.

Ez az összeg kiválóan érzékelteti, hogy mennyire sok dologtól függ a webáruház ára.

Mielőtt még dobnál egy hátast hangsúlyozom, ez egy speciális funkciókkal rendelkező, teljesen egyedi webáruház.

A webáruház termékfeltöltési költsége

Ahogy láthattad egy webáruház indítás költségei nagyban függnek a webáruház típusától és a fejlesztőcsapat árképzésétől. Ha sikerült megegyezned az alapárban, akkor még vannak kiegészítő költségek.

Elkészült a rendszer. Mobilon és számítógépen is szép a grafika. Ideje feltölteni a termékeket. A termékfeltöltés díja átlagosan 1500-2500 forint óránként. Ehhez biztosítanod kell a termékkatalógusokat, a termékképeket és a gyártók weboldalát.

A termékképek elkészítési díja

Ha nincsenek képeid a termékekről, akkor azokat el kell készíteni. Ezt készítheted magadnak vagy fogadhatsz termékfotóst a célra. Egy jó fotós 20-1000 forint/kép összegért dolgozik.

Akkor van szükséged profi fotósra, ha a termékeid lényeges jellemzője a kinézet. Ruhák, cipők, divat és szépségápolás területen, illetve lakásdekorációs termékek esetén nagyon fontosak a megnyerő, jó minőségű képek.

Marketing és keresőoptimalizálás költségek

Amikor elkészült a webáruház, akkor ideje azt megmutatni a nagyvilágnak. Ideális esetben erre már van megfelelő terved, de ha nincs, akkor érdemes egy online marketing szakértővel konzultálnod.

A webáruház népszerűsítésére költséghatékony, inkább közép- és hosszútávú eszköz a keresőoptimalizálás. Ennek az a célja, hogy fizetett hirdetések nélkül kerülj előre a keresők találati listáján.

A második lehetőség a fizetett hirdetések indítása. Legnépszerűbbek ezek között a Google Ads, a Facebook Ads és az Instagram hirdetések. Ez azonban nagyban függ a célcsoportodtól és a termékedtől. Például ha fiatalokat akarsz megcélozni, akkor a Youtube hirdetéseket is meg kell fontolnod.

Végezheted mindkettőt saját magad vagy fizethetsz egy online marketing menedzsert.

A marketingköltség havi néhány tízezer forinttól bármeddig emelkedhet. A jó hír, hogy ezt te döntöd el, amikor megtervezed a marketingbüdzsét.

Tárhelybérlés és domain név költsége

A webáruház indítás költségei közé kell sorolni a technikai költségeket. A tárhely bérlése, ahol a webáruház található (Erről írtam a webáruház indítás feltételei bejegyzésben) költsége éves szinten 15-25 forint közötti összeget jelent. A domain név birtoklásának díja 1-3 ezer forint/év.

Webáruház fejlesztés és karbantartás díja

Az elkészült webáruházat legalább évente érdemes karbantartani.
Érdemes a külföldi “nagymenők” változtatásaiból inspirációt meríteni. Megnézni az iparág trendjeit és a konkurencia fejlesztéseit.

A webáruház karbantartásához tartozik az új funkciók beépítése és a biztonsági rések foltozása.

Hogyan térülnek meg leghamarabb a webáruház indítás költségei?

Ha szeretnéd, ha a befektetett pénzed minél hamarabb megtérüljön, akkor érdemes olyan szakembert választanod, aki hozzáértésével és segítőkészségével hozzájárul a sikeredhez. Egy jó fejlesztőcsapat stabil alapot ad a webáruházadnak, így rögtön koncentrálhatsz a bevételszerzésre és kevesebb idő (pénz) megy el az utólagos javításokra.

A webáruház elkészülte után pedig olyan online marketing szakemberrel vagy csapattal dolgozni, akik értenek a szakmájukhoz. Minél gyorsabb a bevételnövelés, annál hamarabb megtérül a befektetésed.


Mire kell figyelned, hogy cégvezetőként ne húzzanak le pénzzel a webáruház készítők? Hogyan működik egy webáruház készítés menete a tervtől az átadásig? Milyen a jó webáruház? Mennyibe kerül?

Ez a 4 részes bejegyzéssorozat segíteni fog, ha most gondolkodsz webáruház indításában kezdőként. 

A webáruház készítés segítség bejegyzései:

  1. Webáruház indítás feltételei 2019-ben
  2. Mi a webáruház készítés menete?
  3. Milyen a jó webáruház?
  4. Milyen költségei vannak egy webáruház indításának?
Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel! Szólj hozzá!
  •  
  •  
  •   
  •  

A szerzőről

A cikk szerzője online marketing és IT ismereteinek kombinálásával, egyedi látásmódjával segít vállalkozóknak és szervezeteknek bevételeik növelésében. Nem ismer lehetetlent, szereti a változatos kihívásokat és állandóan új ötletei vannak. Szabadidejében kutyázik, edzeni van vagy a barátnőjével túrázik.

Vélemény, hozzászólás?