Meeting

Mi a webáruház készítés menete? – Webáruház indítás segítség II.

Mivel elolvastad az előző részét a webáruház indítás segítség sorozatnak, ahol a webáruház indítás feltételeiről írtam, így ugorhatunk rögtön a webáruház készítés menetére. Hogyan készül egy webáruház? Mi a webáruház készítés menete?

Hogyan indítsak webáruházat?

Webáruház készítés – webáruház készítő cégek

Az internet dugig van olyan cégekkel, akik alig várják, hogy webáruházat készítsenek neked. Akkora a kínálat, hogy a profi szakemberektől a drága kóklerekig, még a 14 éves Pistike is felbérelhető.

Vannak olyan cégek, akik a nulláról vállalják a fejlesztést. Vannak olyanok, akik előre elkészített webshopmotort alakítanak az igényeidre és vannak olyanok, ahol lényegében a vállalkozástól bérled a webáruházad havidíjért. Cserébe mindent karbantartást és változtatást ők végeznek.

Mindegyik verziónak vannak előnyei és hátrányai egyaránt. Az, hogy saját fejlesztésű webáruházat akarsz vagy havidíjért bérelt webáruház felel meg neked, azt ezer dolog dönti el, amit az adott cég képviselőjével kell megbeszélned.

Webáruház indítás segítség: Amikor a webáruház készítő céggel tárgyalsz, akkor kérj referenciákat. Én mindig olyan fejlesztőkkel dolgozom együtt, akik munkájának a minőségéről meg tudok győződni.

Webáruház készítés lépésről lépésre kezdőknek

1. Vegyél egy megnyerő domain nevet és egy megbízható tárhelyet!

Szükséged lesz egy domain névre. Ez az, amit a böngészőbe szoktunk beírni. A domain név inkább legyen a forgalmazott termékek neve, mint a cégneved. A joszerszamok.hu sokkal jobb választás, mint az agrobt96.hu.

Webáruház indítás segítség: Szabad domain név kereső

A tárhely egy webszerver. Egy olyan számítógép az interneten, ahol a webáruházad lesz tárolva. Amikor a látogatód beírja a böngészőbe a webáruház domain nevét, akkor egy úgynevezett névszerver kikeresi az adatbázisából, hogy mégis hol van tárolva a te webáruház az interneten és oda irányítja a látogató böngészőjét. A megbízható tárhelyszolgáltatóból szintén rengeteg van, közöttük az én kedvenc tárhely szolgáltatóm.

Webáruház indítás segítség: Egy normális tárhelyszolgáltató segít, hogy a leendő webáruházadnak megfelelő tárhelycsomagot ajánlja a későbbi bővítés lehetőségével.

2. Kérj árajánlatot a webáruház készítő cégektől.

Amikor megvan a domain és a tárhely, akkor ideje, hogy árajánlatot kérj a webáruház elkészítésére. Egy webáruház készítés árajánlat elemei között ott kell lennie:

  • Milyen termékről van szó?
  • Milyen funkciókra van szükséged?
  • Milyen mennyiségű látogatót vársz a leendő webáruházba 5 év múlva?
  • Milyen más szoftverekkel kell összekötni a webáruházat? (számlázó, futár stb.)
  • Ki fogja elvégezni a termékfeltöltést és a különböző karbantartásokat a kész webáruházon?
  • Mikorra kell elkészülnie a webáruháznak?

Nézz szét bátran és akár több tucatnyi helyről kérj árajánlatot, amiket azután össze tudsz egymással hasonlítani.

Kerüld azokat a helyeket, ahol nem a projekt vezetője lenne a kapcsolattartód. Ismerd meg azt, aki személyesen a te webáruházadért felelős!

A webáruház ára

Ne lepődj meg, ha egymástól jelentősen eltérő árakat kapsz majd és ne feltétlenül a legolcsóbb ajánlatot fogadd el. Ha már fizetsz valamiért, akkor hidd el, megéri a minőségi webáruház.

Webáruház indítás segítség: Mitől függ egy webáruház ára?

3. Webáruház készítés menete: a tervezés

Itt már a megbízott cég végzi a munkát.

A webáruház készítés nem egyszerű feladat, ezért előfordulhatnak változások. Néha eszedbe jut, hogy lehetne még bele egy ilyen vagy olyan extra funkció. Ebben az esetben mindig módosítani kell az oldalt.

Ha egy apróságnak tűnő változtatás miatt tájékoztatnak, hogy a fejlesztés hetekkel csúszik, akkor is legyél türelmes. A webáruház fejlesztés során előfordul, hogy ami kívülről egyszerűnek tűnik, ahhoz az egész rendszert módosítani kell.

Szóval a tervezés. Leültök és beszélsz a választott cég képviselőjével, akinek elmondod az elképzeléseidet. Adjak egy jó tippet?

Fontold meg a cég tanácsait a fejlesztés során! Nem biztos, hogy igazuk van. Talán nem látnak valamit, amit csak Te tudhatsz, aki ismeri a terméked piacát, de lehet, hogy rámutatnak valamire, amire eddig nem gondoltál. Legyél nyitott, de határozott a tárgyalások során.

A cég elkészíti a grafikai tervet, a menüket és termékkategóriákat, a közösségi linkeket, a termékoldalakat és az aloldalakat.

Webáruház indítás segítség: Legyen egy egyszerű blog funkció a webáruházban.

4. Gyűjtsd össze a tartalmakat

Nagyon jó, már sínen van a dolog. Miközben ők a webáruház készítéssel vannak elfoglalva, a te feladatod a termékek adatainak, az áraknak és a termékképeknek az összegyűjtése.

5. Ha minden kész, mehet a hírverés!

Amikor elkészült a webáruház és feltöltötted a termékeket, akkor itt az ideje foglalkoznod az online marketing gépezet beindításával.

Irány a közösségi média, a hírlevélkészítés és a többi finomság!

Webáruház indítás segítség: MarketingTapasz – Online marketing tippek


Mire kell figyelned, hogy cégvezetőként ne húzzanak le pénzzel a webáruház készítők? Hogyan működik egy webáruház készítés menete a tervtől az átadásig? Milyen a jó webáruház? Mennyibe kerül?

Ez a 4 részes bejegyzéssorozat segíteni fog, ha most gondolkodsz webáruház indításában kezdőként.

A webáruház készítés segítség bejegyzései:

  1. Webáruház indítás feltételei 2019-ben
  2. Mi a webáruház készítés menete?
  3. Milyen a jó webáruház?
  4. Milyen költségei vannak egy webáruház indításának?

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel! Szólj hozzá!
  •  
  •  
  •   
  •  

A szerzőről

A cikk szerzője online marketing és IT ismereteinek kombinálásával, egyedi látásmódjával segít vállalkozóknak és szervezeteknek bevételeik növelésében. Nem ismer lehetetlent, szereti a változatosságot. Szabadidejében kutyákkal játszik, sportol vagy a barátnőjével van.

Vélemény, hozzászólás?